El màrqueting mòbil és l'activitat dedicada al disseny, implantació i execucié d'aaccions de màrqueting realitzades a través de dispositius mòbils. Segons la Mobile Marketing Association el podem definir com un conjunt de pràctiques que permet a les organitzacions comunicar-se i relacionar-se amb el seu públic de forma interactiva i rellevant a través de qualsevol dispositiu mòbil o la xarxa.
Les principals acciones de màrqueting mòbil són:
- Campanyes de comunicació mitjançant l'enviament de SMS o MMS a través de dispositius mòbils donat un contingut determinat, ja sigui informatiu o promocional, dirigits per bases de dades prèviament tractades i sistematitzades adequadament.
- Campanyes de comunicació que consisteixen en la utilització dels dispositius mòbils com a mitjà per a que un public determinat participi en promociones, concursos o sorteigs que han estat prèviament anunciats en altres mitjans com la ràdio, premsa o televisió, mitjançant l'enviament d'un o diversos SMS, MMS o fer trucades telefòniques per part del client.
- La utilització dels dispositius mòbils com a mitjà publicitari mitjançant la inserció d'anuncis o patrocinis en continguts que es distribueixen a través d'aquest canal.
Els dispositius mòbils són suports digitals petits, de fàcil ús, són portàils i el seu consum es fa sense necessitat de connexió elèctrica. Les seves aplicacions com el bluetooth, el wifi, la cà mera, etc. permeten una infinitat de possibilitats d'explotació publicitària.
Els seus punts forts són que permet la interactivitat amb l'usuari, els receptors reben/responen al moment i s'estableix un diàleg que permet la fidelització dels usuaris, és viral, la seva ubiqüitat, és mesurable, els usuaris sempre estan accessibles, entre d'altres.
0 comentarios:
Publicar un comentario